Edistyskokoomuksen blogi

Maailman paras ja suvaitsevaisin koulumaailma

Suomalainen peruskoulu on ollut monella tapaa menestystarina, jonka ansiosta suomalaisnuorten tietotaso on eurooppalaisittain verrattuna korkeaa. Jotta maamme nuoret voisivat olla jatkossakin valveutuneita eurooppalaisten ikätoveriensa keskuudessa, tarvitsevat suomalaiset peruskoulunsa päättäneet nuoret matemaattisten ja kielellisten tietojen ja taitojen lisäksi kompetenssia käsitellä ja kohdata yleisestä normista poikkeavaa erilaisuutta yhteiskunnassamme.

Tunnustan ylpeästi edistyksen värejä

Olen ylpeä monestakin asiasta kotikaupungissani. Kesäkuun viimeinen viikko tarjoaa siihen erityisen syyn, kun sateenkaareva ihmisoikeus- ja kulttuuritapahtuma Helsinki Pride valtaa jälleen pääkaupunkimme kadut ja torit, lipputangot ja näyteikkunat.

Jatka lukemista

Edistystä puoluekokoukseen, osa 5/6: Alkoholin etämyynnin pelisääntöjä selkiytettävä ja ravintolaviinien ulosmyynti sallittava

Tässä blogisarjassa julkaisemme kuusi edistyksellistä aloitetta, joita Helsingin Edistyskokoomus esittää Kokoomuksen kesäkuun 2018 puoluekokoukselle hyväksyttäviksi. Viidennen aloitteemme tavoitteena on edistää alkoholikulttuurin kehitystä kohti vapaampaa ja vastuullisempaa suuntaa. Mitä sinä aiheesta tuumit? Jaa se meille ja muille.

Kannanotto: Euroopan totuuden hetki

“Totuuden hetki.” Näin vastasi Ranskan vastavalittu presidentti Emmanuel Macron, kun häneltä kysyttiin syytä pitkään kädenpuristukseen ja katsekontaktiin presidentti Donald Trumpin kanssa. ”En tee kompromisseja”, hän lisäsi. Aikamme epävarmuus, yllätyksellisyys ja jopa avuttomuus herättää hakemaan uutta toivoa ja uskoa tulevaisuuteen. Macron tarjoaa tätä. Hän on liberaali, ”Le Kid” (poikanen), pitkälle kouluttautunut, yhteiskuntatieteilijä Pariisin Scienes Po:sta ja hallintotieteilijä ENA:sta (Ecole Nationale d’Administration). Lisäksi hänellä on talousministerin kokemus. Älykäs, rohkea ja taitava. Ihmelapseksi häntä kutsutaankin. Macron ei ole tyytynyt vanhaan […]