Vaalit 2015

Kevään eduskuntavaaleissa ovat ehdolla myös Helsingin Edistyskokoomuksen jäsenet Tiina Larsson ja Matti Parpala! Heitä äänestämällä takaat myös ensi vaalikaudelle edistyksellisen kokoomusedustuksen eduskuntaan. Tutustu heihin ja lähde mukaan tekemään edistyksellistä kampanjaa!

[column-half-1]

TIINA LARSSON

Toimialajohtaja, kasvatus ja opetus
Kasvatustieteen maisteri, luokanopettaja
eMBA, äiti

www.tiinalarsson.fi
tiina@tiinalarsson.fi
www.facebook.com/tiinalarsson2015

Tiinan teemat:

1# Koulutus
Ilman sivistystä ja koulutusta Suomi ei pärjää. Tarvitsemme kilpailukykyisiä suomalaisia, joita saadaan vain korkeatasoisella koulutuksella. Koulutuksen peruslähtökohta on tarjota jokaiselle kansalaiselle oikeus elinikäiseen oppimiseen. Elinikäisen oppimisen avulla turvaamme luovat innovaatiot, erityisosaamisen ja tulevaisuuden asettamat haasteet pitkille urapoluille.

2# Julkiset palvelut
Julkisten palvelujen järkevän järjestämisen tieltä tulee purkaa turhanpäiväiset säädökset. Normeista, jotka eivät tuota mitään lisäarvoa kansalaisille, tulee luopua. Nyt on todella ryhdyttävä yksinkertaistamaan ihmisten elämää ja siihen liittyvää päätöksentekoa ohjaavaa lainsäädäntöä.

3# Talous
Suomen velkaantuminen pitää pysäyttää eikä valtio saa ottaa kulutusluottoa eikä pikavippejä perustehtäviensä hoitoa varten. Työnteon tulee aina olla kannattavampaa kuin jouten olon. Työn tekemisestä ja ahkeruudesta tulee palkita, ei rangaista. Esimerkiksi opiskelijoiden kohtelu ei tällä hetkellä kannusta ahkeruuteen ja työntekoon. Onnellisen elämän rakennusaineet syntyvät siitä, että ihminen itse on oman elämänsä aktiivinen toimija.  Vain työtä tekemällä Suomi saadaan uuteen nousuun.

[/column-half-1]

[column-half-2]

MATTI PARPALA

Kansainvälisen politiikan ja talouden asiantuntija Harvardista, kasvuyrityksen hallituksen puheenjohtaja

www.mattiparpala.fi
matti@mattiparpala.fi
www.facebook.com/parpala2015

MATIN TEEMAT:

Suomi pärjää vain pysymällä avoimena ja liberaalina
Kun talous on heikossa hapessa ja maailmalla on hankalaa, konservatismi ja sulkeutuneisuus nostavat usein päätään. Kansainväliset huippuosaajat ja -yritykset kuitenkin hakeutuvat markkinoille, joissa uusiin ihmisiin ja ideoihin suhtaudutaan avoimesti. Rohkeat edelläkävijät pärjäävät parhaiten – ja ovat myös onnellisimpia.

Uusi julkisen sektorin johtajuus
Julkiselle sektorille ja politiikkaan tarvitaan lisää rohkeutta, lisää tekemisen meininkiä, lisää osaamista yksityiseltä sektorilta ja akateemisesta maailmasta. Pitää pystyä kehumaan muitakin kuin omaa puoluetta, pyytämään apua ja sanomaan ”en tiedä”, kun siihen on aihetta. Meidän pitää myös määrittää, missä julkisen sektorin rajat menevät, ja toteuttaa näitä ydintehtäviä mahdollisimman tehokkaasti.

Uudet työpaikat ja investoinnit ratkaisevat tulevaisuuden
Suomessa pitää käydä vakava keskustelu siitä, mitä voimme tehdä jotta yritykset voivat palkata uutta työvoimaa ja investoida Suomeen mahdollisimman luottavaisesti. Tämä tarkoittaa esimerkiksi lupaprosessien tehostamista ja vähentämistä, työn tarjonnan lisäämistä, poliittista ja taloudellista vakautta sekä EU:n ja USA:n välistä vapaakauppasopimusta, tärkeimmistä suomalaisista ja eurooppalaisista arvoista tinkimättä.

[/column-half-2]